3 Ağustos 2009 Pazartesi

Barcelona tavsiyeleri

Ben hala geçen yazki interrail günlüğümü kısa kısa yazılara dönüştürüp bu blog.u dopdolu yapma girişimimi tamamlayamadım. Çok zaman çok emek istiyor, yazdıkça özlüyorum, hayallere dalıyorum. Eminim bir gün sekiz ülke ve onlarca ülkeden oluşan bir aylık dopdolu seyahatimin tamamı ve şehirlere ilişkin gözlemlerimin hepsi burada yer alacak.

Az önce, bana "Ben bu şehirde en az 1 yıl yaşamak isterim." dedirten üç şehirden biri olan Barcelona hakkında bir başka blogcunun(Hazal Yılmaz) Urban Confessions'ta yazdığı yazıya denk geldim. Güzel ve özgün bir yazı. Aynen aktarıyorum:

Kırmızı, mavi, yeşil. Hepsine bindim. Barcelona’yı kulağımda kulaklık, turist otobüsünün tepesinde dolandım. Almanlar, Hollandalılar, Amerikalılarla tanıştım. Pişman değilim. Bundan sonraki gelişimde kimlerle, hangi mahallelerde, kaç numaralı barda takılmam gerektiğini biliyorum. Gönülden Barcelonalı olarak engin bilgilerimi Barcelona severlerle paylaşmak isterim.

Şehrin en güzel ayakkabıcısı Vitalis. Burada konuşulması gereken dil, eğer İspanyolca bilmiyorsanız, Fransızca. Her gün aynı yerde öğle yemeği isterseniz, olağan şüpheli Bar Pinoxto. Pazar sabahı sekiz buçukta La Plaza de Cataluña’da kahvaltıcı arıyorsanız, açık olan tek yer Nuria. Alışveriş delilerinin dolaşması gereken Av Diagonal, daha az alışverişçilerin takılması lazım olan Pg. de Gracia. Süper bir tapas yemek istiyorsanız gitmeniz gereken mekan Tapaç 24. Güzel kızlar ve oğlanların olayı Platja Barceloneta. Uzak durulması gereken La Ramba üzerindeki bilimum kahveler. Kimselerde bulunmayan elbiseler arayanlara http://www.jeanpierrebua.com/. Miro, Picasso, Dali bahane, asıl yaşanması gereken adam Gaudi. Muhteşem mojito için çalınacak kapı Hotel Pulitzer lobisi.

” Barcelona’da ne yapılır ” kitaplarına takılmayın. Havaalanından metroya binip yerleşim mekanınıza varın. Biraz dediklerime kulak verip, biraz sokaklarda yaşayın.

Kaynak belirtildikçe blog'tan alıntı yapmanın yanlış bir tarafı yoktur herhalde. Yazının orjinali ve yazarın diğer yazıları için buraya bir tık.




Share/Save/Bookmark

1 yorum:

LoLLa dedi ki...

Prag gezisi bekliorum senden sabirla ;)

Yorum Gönder